مقوا ایندربرد
مقوا ایندربرد
آوریل 14, 2022
مقوا ایندربرد
مقوا ایندربرد
آوریل 14, 2022
مقوا پشت طوسی

مقوا پشت طوسی (Grey Back Duplex Board)

مقوایی بازیافتی با گراماژهای متفاوت که یک طرف آن سفید و طرف دیگر آن طوسی است، مقوای پشت طوسی یا دوبلکس از ورقه های مقوا به صورت دو لايه و توسط یک لایه مرطوب به یکدیگر چسبانده می شود. از ویژگی های این نوع مقوا قابلیت چاپ بالا می باشد و بیشتر در صنایع شوینده و بهداشتی، جعبه کفش، دستمال کاغذی، جعبه شیرینی، جعبه کبریت، پاکت سیگار، جعبه خمیر دندان، مورد استفاده قرار می گیرد این نوع مقوا در انواع سایزها و گراماژهای ۱۴۰-۱۸۰-۲۱۰-۲۳۰-۲۵۰-۲۸۰-۳۰۰-۳۵۰-۴۰۰ ارائه می شود. برندهای معروفی که در ایران مورد استفاده قرار می گیرند هانسول hansol، اژدها shinpoong ، ببری seha، اسبی White horse و ™ BUFFALO می باشند.

خصوصیات مقوا پشت طوسی

  • شفافیت
  • قابلیت چاپ بالا
  • سختی یا نرمی زیاد (با توجه به نوع آن)
  • معمولا رول و شیت (ورق) آن تولید می شود.
  • معمولا روی آن سفید و پشت آن سفید یا طوسی است.
  • در پالت و در لایه فیلم های پلاستیکی بسته بندی می شود.

مقوا پشت طوسی

کاربرد مقوا پشت طوسی

مقوای پشت طوسی بسیار نرم است و جنس سختی دارد که بستگی به نوع آن دارد. همچنین قابلیت چاپ با تعداد بالا را دارا می باشد. مقواهای پشت طوسی اغلب دو رو می باشند که یک طرف آن ها سفید و سمت دیگر طوسی می باشد. این نوع مقوا کاربرد بسیار گسترده ای را در صنعت بسته بندی به خود اختصاص داده است، به گونه ای که می توان گفت از پرکاربردترین مقواها به شمار می آید.

مقوا پشت طوسی از الیاف های بازیافتی تولید می شود و به علت حساسیت های موجود در رابطه با نوع کاربردی آنها استفاده از این نوع مقوا در بسته بندی های دارویی از لحاظ قانونی ممنوع می باشد. هر چند همچنان که مقواهای پشت طوسی در برخی صنایع غذایی نظیر بسته بندی کارتنی بستنی های لیتری و … نیز کماکان مورد استفاده قرار می گیرد. بالاترین کاربرد مقوا پشت طوسی در بسته بندی شیرینی و یک سری مواد غذایی و سایر بسته بندی ها دارای کاربرد می باشد.

آرمان ابتکار کیمیا
آرمان ابتکار کیمیا
گروه سرمایه گذاری آرمان ابتکار کیمیا تامین انواع کاغذ و مقوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *