کاغذ روزنامه
کاغذ روزنامه
آوریل 27, 2022
انواع مقوا در ماکت سازی
انواع مقوا در ماکت سازی
ژوئن 7, 2022
کاغذ روزنامه
کاغذ روزنامه
آوریل 27, 2022
انواع مقوا در ماکت سازی
انواع مقوا در ماکت سازی
ژوئن 7, 2022
Corrugated fiberboard
انواع مقوای موج دار

مقوای موج دار، رایج ترین شکل بسته بندی ثانوی مواد غذایی است و تقریبا در هر صنعتی استفاده می شود. این مقوا، دارای یک آستر بیرونی و یک ‏آستر داخلی است که از کرافت با یک جنس چین خورده می شود. مقوای موج‌ دار نخستین بار در سال ١٨٩۵ در آمریکا ساخته و تولید شدند. تا اوایل قرن بیستم تمامی محموله‌‌ها در قالب جعبه‌های چوب و پالت جا به جا می‌‌شدند. در کشور آمریکا بیش از ٩٠ درصد محصولات با استفاده از جعبه‌های ساخته شده از مقوای موج‌دار به اقصی نقاط کشور و یا دنیا حمل می‌‌شوند.

مقوای موج دار، با نرم کردن مقوای کرافت، به وسیله بخار و عبور آن از روی غلطک های شیاردار ساخته می شود، آنگاه با ‏استفاده از چسب مناسبی، خطوطی بر روی هر طرف آن آغشته می شود، این مقوا به شکل قطعات بریده ای درآمده و ‏سپس لبه آنها به هم جفت می شوند.

مقوای موج دار، به تنهایی، یا در ترکیب با یکدیگر، برای ایجاد کارتن های مقوایی موج دار به صورت یک لایه، دو لایه و سه لایه ‏استفاده می شوند.

1. مقوای تک رو :

از مهم ترین معایب این نوع از مقواهای موج دار این است که دوام و پایداری آن ها از انواع دیگر کم تر است. ولی در عین حال هزینه ساخت و تولید آن بسیار اندک است و می تواند به عنوان یک لایه اضافی برای محافظت از محصولات بسته بندی مورد استفاده قرار گیرد.

2. مقوای تک جدار :

رایج ترین نوع مقواهای موج دار، نوع تک جداره آن است که به فراوانی تولید می شود . شیارهای ایجاد شده بر روی این مقواها انواع مختلفی دارد.

  • مقواهای شیاردار به شکل C

مقواهای شیاردار به شکل c به دلیل تطبیق پذیری بالایشان به مراتب از رایج ترین مقواهای موج دار به حساب می آیند. این مقواها می توانند به راحتی برای چاپ استفاده شوند و از طرفی هم در حمل و نقل بسیار قوی و مقاوم عمل می کنند . یکی از معایب عمده این مقواها این است که در مسیر شیارها نمی توان آن ها را تا کرد ولی با این حال در بسیاری از کاربردها می توان از آن ها بهره گرفت . هر کدام از این شیارها ضخامتی به اندازه 4 میلیمتر دارند.

  • مقواهای شیاردار به شکل B

مقوا شیار دار به شکل B مناسب برای بسته بندی اقلام کوچک تر و ساخت جعبه‌های جمع و جور می باشد. مقوایی که راحت و بی‌‌دغدغه تا می‌‌شود و به شکل‌های مختلف در می‌‌آید، از این رو می‌‌تواند نمایانگر محصولی باشد که درون آن جا خوش کرده و نقش بسزایی در فروش کالا ایفا کند. ضخامت به اندازه 3 میلیمتر دارند.

  • مقواهای شیاردار به شکل E

مقوا شیار دار به شکل E را می‌‌توان به سادگی و بی‌‌هیچ زحمتی تا کرد و تصاویر دلخواه خود را بر روی آن پرینت گرفت. این مدل مقوا ایده آل برای ساخت جعبه‌های کوچکی همچون پیتزا است و ضخامتی به اندازه 1.5 میلیمتر دارند.

  • مقوا شیار دار به شکل R

مقوا شیار دار به شکل R نیز نوع جدیدی از مقوا‌های فلوت B که سطح آن برای پرینت گرفتن بهینه شده تا کیفیت چاپ بر روی آن ارتقا یابد، به علاوه پسماند حاصل از تولید آن به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

 

مقوای موج دار

 

٣. مقوای دو جداره

به هنگام انبار کردن محصولات خود می‌‌توانید بر روی مقاومت این جعبه‌‌ها در برابر پاره شدن حساب باز کنید، لذا استفاده از این نوع مقوا در ساخت بسته بندی‌های صنعتی و بزرگ رونق دارد.

۴. مقوای سه جداره

استحکام و قدرت این نوع از انواع مقوا به حدی است که می‌‌تواند جایگزین جعبه‌های چوبی شود.

 

آرمان ابتکار کیمیا
آرمان ابتکار کیمیا
گروه سرمایه گذاری آرمان ابتکار کیمیا تامین انواع کاغذ و مقوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *